Dag 28 & 29: de zee nog zien

2016042944

Langzaam, maar heel zeker, gaan de neuzen richting Nederland. Het is mooi geweest, we zijn er ook wel weer aan toe. We kijken terug op een prachtige reis met toch weer veel nieuwe indrukken, maar vooral een na lange tijd weer thuiskomen in dit bijzondere land. De drang om jaarlijks, soms twee keer per jaar, hier naar toe te gaan zoals vroeger, die is er niet meer, nu we zelf zo´n vrij leven hebben met vaak heerlijk weer en veel ruimte om ons heen. Maar wat was het super om weer eens te cruisen over die lange, eenzame wegen, deze keer in een echte droomauto en vooral ook om oude en nieuwe bekenden te ontmoeten. Bart en Evy in Tucson, zo leuk, deze jonge enthousiaste emigranten, Loek en Gepke, lieve, vertrouwde vrienden inmiddels waar we zulke fijne dagen mee hadden en natuurlijk alle Vlot´s, Ivan´s en Nieuwkoop´s  in good old Chowchilla. We nemen mooie herinneringen mee naar huis.

En dat niet alleen, want natuurlijk is er toch die ene tas nog bijgekocht, al gaan we ook de koelbox inchecken. Gisterenmorgen verlieten we op tijd Los Banos, daarmee stiekem het afscheid in Chowchilla ook vermijdend om niet nog meer brokken in de keel en hoogzittende tranen te hoeven handelen. Ze komen toch allemaal naar Spanje, zeggen ze 🙂 Hans en Janny zijn met de kinderen onderweg naar Las Vegas en als wij zitten lunchen in Gilroy bij Applebee´s, stuurt Jesse een berichtje dat Peggy Sue´s Diner in Yerno helemaal geweldig is. Ha, dat dacht ik wel, leuk dat er zo enthousiast op onze tips uit hun road book gereageerd wordt.

Wij gaan in Gilroy bij Walmart de laatste inkopen doen die we willen meenemen, voornamelijk kleine dingen als zalf en wat pijnstillers, evenals lekkere limonadesiroopjes. Bij Lane Bryant scoor ik nog wat van het ondergoed wat ik deze reis erg prettig vond zitten en wat ik in Nederland niet kan krijgen. Vergeefs zoeken we voor de zoveelste keer voor leuke Uggs voor Macy en voor de speciale bronzer voor Germa, maar helaas, het lukt ons niet om die te vinden. We kopen dus die laatste reistas voor een prikkie en rijden dan door naar Burlingame, tegen de luchthaven van San Francisco om in te checken in het Hilton San Francisco Airport Bayfront. Hier scoorden we al op 25 juni 2015 een executive room voor een prijs die je nu voor een kleine kamer beneden betaalt, voor twee nachten. Met deze kamer hebben we gratis WIFI, ontbijt en hapjes en drankjes (behalve alchohol) zoveel we willen in de speciale lounge en een kamer op een hoge verdieping met uitzicht op de baai met daarboven de landende vliegtuigen. We zijn geen loungegangers, maar genieten toch even van de speciale horse d´oevres om vijf uur. Zoveel dat we ´s avonds niet eens meer gaan dineren, maar allebei weer vroeg in slaap vallen.

Vanmorgen hebben we wel prima ontbeten in de lounge en daarna zijn we gaan toeren. Geen zin meer in een drukke stad, het is ook niet echt warm en het is bewolkt. We gaan dus liever met de auto op stap, want zo´n koude, winderige dag in San Francisco, zou voor Albert net de kouklap kunnen betekenen die hem een week uitschakelt. Dat kunnen en willen we niet hebben. We rijden even een klein stukje richting vliegveld om te zien waar we morgen kunnen aftanken en de auto moeten inleveren. We zien ineens een heleboel politie, veel mensen, het lijkt een soort opstootje, maar dan wordt het duidelijk. Meneer Trump heeft hier vandaag blijkbaar het hele Hyatt Regency Hotel afgehuurd en de mensen die er staan, zijn tegenstanders die komen protesteren. Later lees ik in een krant hier online, dat hij zelfs via een hek aan de achterkant in het hotel is moeten komen. Letterlijk over het hek gesprongen, wat hij natuurlijk zelf weer linkt aan hoe Mexicanen hier binnen komen. Enge man …

201604292

Maar vooruit, daar kwamen we niet voor, al zien we nog steeds in elke bocht langs de snelweg politie staan. Wij gaan de bergen weer in. Ik heb een route uitgestippeld die ons op Highway 1 langs de kust voert, wéér een stukje van die beroemde kustweg, ondertussen hebben we hem bijna van Canada tot San Diego gereden, sommige stukken meerdere keren. De route van Half Moon Bay tot Davenport is geweldig. Niet zo spectaculair als het beroemde stuk tussen Monterey en Big Sur, maar wel veel toegankelijker. Overal zijn strandjes, uitkijkpunten en parkeerplaatsen, dus we stoppen regelmatig om even een kijkje te nemen of foto´s te maken.

Dan rijden we Santa Cruz in, maar dat is ons gewoon veel te druk en toeristisch. Leuk om even te zien, maar dan weer snel weg. We kiezen voor de scenic route via Highway 9 en dan de loop 263 door Big Basin Redwoon State Park. Prachtig, nooit geweten dat er hier nog zoveel grote Redwoodbomen stonden, maar ze zijn er zeker wel. Niet zo hoog en breed als meer noordelijk, maar zeker de moeite waard. Dat vonden veel mensen, want het was erg druk bij het visitor center, dus wij hielden het bij de weg. De foto´s zijn daardoor niet geweldig, want stoppen was bijna nergens verder mogelijk. Maar wij hebben genoten 🙂 Ik kreeg de tip om te gaan lunchen bij Alice´s Restaurant, maar die tip hebben denk ik nog een paar honderd man gekregen. Ze hingen er werkelijk met de benen buiten, dus zakten wij rustig af naar ons hotel, waar we in het restaurant een lekkere soep en een sandwich namen. Onze Droppie Dos werd door de valet man weer netjes in de parking gezet en wij hebben ons voorbereid op ons vertrek, door alvast op Nederlandse bedtijd een flinke siësta te houden.

Wat rest is nog wat kleine spullen in de koffer, handtas vrijmaken van verboden items en vloeistoffen apart verpakken. Foto´s backuppen natuurlijk en zorgen dat alles geladen is voor vermaak onderweg. Vanavond nog meer eens een heerlijke sirloin eten in het restaurant hier beneden. We vliegen morgenmiddag om 13.55 uur terug met de KL0606 en hopen zondagmorgen om 9.15 uur te landen op Schiphol.  En dan …. koffie met wat lekkers met Jack en Ina, lekker bijslapen en kijken welke gek we ´s middags naar Piet de Schutter kunnen sturen 🙂

Klik hier voor nog wat meer foto´s.

15 gedachtes over “Dag 28 & 29: de zee nog zien

1. Mooie foto’s , een pracht verhaal, zo lief dat jullie dit delen kei bedankt. Wij wensen jullie een hele goede vlucht saampjes .En een leuk verblijf in Nederland. Voor ons komt het ook weer dicht bij .Doeiiiiiiii groetjes Math en Dina x

2. En daar gaan jullie weer richting Nederland. Wat gaat de tijd toch snel. Ik heb genoten van de foto’s en de verhalen. Een hele goede vlucht.

3. Goede vlucht en het is natuurlijk nog niet afgelopen! Je gaat toch zeker gewoon door met bloggen tot jullie weer thuis in Spanje zijn?

4. Ik heb weer genoten van jullie reisverhalen en van de foto’s. Jammer dat het er weer op zit. Geniet nog een paar weken op de May. En nog wen goede vlucht !!