Kan er geen genoeg van krijge

images2

En dan heb ik het niet over de meiskes die hier half gekleed rondlopen hoor, awel ik kijk er wel effekens voor om. Van die deerntjes in strakke korte broekjes of hele korte rokjes met daarop een heel te heet gewasse truike amei wat durfe die veel. Of er loope mense die heel veel groter zijn de Albertje en zijnes Mootje. Ik was van de week in een klere zaak voor iets te grote manne en eerlijk is eerlijk ik lieg of verzin het echt niet…….ik viel in de kleinere maten. Ons Mo pakte zomaar een kort broekje uut het rek en daar konden Albertje en Mootje samen in. T shirts hadde ze waar ikkus in kon verzuipe, kijk dit soort zake moste ze in Holland en Spanje ook hebbe. Ja ja ik weet het er zijn ook grote maate zaken daar alleen val ik daar in de bijna niet passende soort. Terwijl ik bijna honderd procent zeker weet dat ietse groter voor een hoop mense beter zou passe.

images

Maar eerlijk is eerlijk en daar ben ikkus al jaren mee bezig om wat kilookes te laten verdwijnen als sneeuw onder de zon. Nu woone wij al onder de zon maar mijnes gewicht verdwijnt niet als sneeuw. Dus eet ikkus echt wat minder en let ikkus meer op wat ikkus eet. Gullie rolle zeker nu van het stoelke af zo achter je knoppekastje. Albertje eet minder nou vergeet het maar gezien alle etensplaatjes die op internet en blogs verschijne. Nou lieve menskens als je goed oplet zit er vaak vlees en groente op met een schimmetje aardappel. Kijk een goed stukske vlees mag ikkus graag hebbe en dan kan me de rest er om heen gestoole worde hoor. Nee, wij lette heus wel op en als we zo nu en ietske teveel hebbe dan houde we de maaltijd erna een ballans momentje.

Gisteren gingen we zo als je las in het Blogske ontbijte mij mevrouw Mimi die onzettende lekkere bammekes maakt. Ik koos in het kader van mijnes Die-Eet een krosant met een gebakke eike en een schijfke ham en een paar schijfkes tomaat. Deze hadde met een snufke ceddar cheese effekens opgewarmd. Allememagies wat was dat een lekker licht verteer baar ontbijteke die ikkus trouwens heb weggespoeld met een glaske sinasappelsap voor de vitamientjes. Een bakske koffie erbij en mijnes ´s morgens begon goed, wiste gullie wel dat het hier gebruikelijk is om een bakske koffie steeds te laate opwarme door een nieuwe plons koffie. Als je niet oppast heb je zo s´morgens een literke kofie achter die kieze voordat je op de pot geweest ben. Je darmpies spoele gelijk hendig door met zone sloot zwarte pleur.

meh.ro3676

Overal word er heel veel gedronke hoor en dan bedoel ikkus geen alcohol maar frisdrank. Bijvoorbeeld in een koopcentrum bij een foodcourt koop je een beker en vul die dan zelf met ijs en een frisdrankje naar eigenste keuze. Heb je de beker leeg dan vul je heb gerust nog een keerke al doe je het tig keer. In de supermarktkarre zitte zelfs bekerhouders. Frauwkes met klein grut hebbe zelfs een wandelkinderwaage met bekerhouders. Ikkus neem altijd netjes een light drankje mot natuurlijk op mijnes Die-Eet lette. O,ja effekens tusse door mochtte er menskes zijn die anders denke over eet en drinkgewoontes hou die dan lekker thuis wij zijn namelijk OP VAKANTIE.

images

Kom je in een restaurant om te bikke neeme wij een frisdrankje en wat ikkus hier zo mooi vind ze vernieuwe je glas meteen als de bodem in zicht is. En voor de echte olanders onder ons Gratis. Ga je in wat andere landen eete val je vaak flauw van de drankjesprijze achteraf. Voor elk klein bietje cola met een hoop ijs zit je vaak al bove de twee euro toch?? Nee, Albertje kiest deze keer de kaantjes kant en drink minimaal mijn drie liter vocht per dag. Piest wat meer maar das weer goed voor de doorspoeling van mijnes vochtregulatiesysteem.

Ja lieve mense het leefe is zo slecht nog niet en daarom kenne wij behoorlijk geniete, slaape lekker in een ietske te groot bed, drinke ietske teveel koffie, eete ietske teveel lekkere dinge maar geniete met hoofdletters. Dus GENIETE echt van het samen op vakantie. Alleen het te grote bed vormt een ietsie pietsie klein probleemke. Ikkus is heel vaak mijnes Mootje kwijt en das heel lastig. Gisteravond werd ikkus effekens wakker rolde vijf keer naar links en geen mooke. Haalde mijnes slaap effekens uut de oogies want verder rolle durfde ikkus niet omdat ons bed zo´n meter hoog is en dan is de vloer ver weg. Mootje weg, ikkus raake lichtjes in paniek en riep heel zacht haar naam. Zij heel hard terug, Je was zeker in slaapgepleurd ik hoorde je zaage, ik zit hier gewoon te blogge hoor. Gelukkig had ikkus ze snel weer gevonde en kon ik verder drome van een heerlijk steak.

Unknown

Beste meelezers ikkus zit nog steeds op antwoorde te wachte die ikkus in een ander gemauw gesteld heb. Ikkus weet wel dat reageere moeilijker is dan het gemauw leeze maar probeer het eens. Net als een berichtje een paar gemaauwtjes terug van Tink. Zo groot als ikkus is zat bij dat verhaalke terug effekens met de traankes in de oogies. Zo´n reactie, zo mooi zo uit et hart dan denk ikkus gelijk…….Albertje gij hed het goed zo saampies met uwes Mooke zo´n tripke door de USA en straks heerlijk nog drie weken naar Holland effekens knuffelen met Jordy en Macy. Vrienden ontmoeten op de May.

Ikkus neem vandaag afscheid van gullie met de simpele woordkes………Ik denk aan Gullie.
De garoetjes van Albertje Kretiek Himself vanuit eenwaar het bijna nooit regent Tucson USA, nu alweer regen grrr

Albertje Kretiek Himself

9 gedachtes over “Kan er geen genoeg van krijge

  1. Hi Albert en Monique. Wat een mooie verslagen schrijven jullie. Als ik zo kon schrijven als jullie had ik er mijn beroep van gemaakt! Steeds als ik iets wil schrijven klap ik dicht 😜wij maken eigenlijk niet zoveel mee. Vandaag wat Nederlandse boodschappen gedaan en gegeten bij route 66. Zondag komen onze twee zwangere dochters 🍼🍼voor een paar dagen dus dat wordt knuffelen en genieten . De meiden liggen graag in de zon maar het weer bericht verandert steeds… We houden goede moed en hopen dat ze kunnen genieten van het zonneke☀️Lieve groeten van ons en nog een hele mooie fijne vakantie gewenst 👍o ja. .. We genieten van jullie mooie verhalen!!!

  2. Wanneer kan ik je woorden boek kopen??? Het leest weer zo leuk die blog van jullie alleen moet toch soms echt wel een keertje terug lezen wat Albert nu precies bedoelt 😥😌

  3. Al jullie blogs lees ik trouw mee en het is genieten vanaf de andere kant van de oceaan! Zoals ik op Bokt al zei vind ik ook jouw verhalen juist leuk Albert 🙂 en als Rotterdamse brabo is het prima te volgen haha
    Ik moet helaas nog een aantal maandjes wachten tot onze oversteek maar gelukkig kan ik dankzij jullie alvast in de stemming komen!

    Veel plezier nog de komende tijd!

  4. Ha ha Albert , alweer zo mooi verhaal.Prachtig hoe jullie 2 het telkens weer voor elkaar krijgen om een mooi verhaal te schrijven , respect hoor.Leuke vakantie verder.Xxx

  5. Hallo Albert en Monique.

    We kijken elke dag op fees boek om jullie mooie bloks te lezen.
    We reizen zo met gullie mee.
    Albert helaas je woorden boek bij bol.com is uitverkocht.
    Gelukkig lukt het ons zonder woorden boek je gemauw te lezen.
    We genieten er iedere keer van hoe je schrijft over jullie reis bij de kaantjes.
    Blijf GENIETEN met z’n tweeën, nog een fijne voortzetting van gullie reis.
    Kijken uit naar jullie vervolgverhalen.
    Hartelijke groeten, Roelof en Roelie

Geef een reactie

