Dag 12: Klusjesdag

Visited Maps

Vandaag besluiten we, is klusjesdag. Geen toeristisch gedoe, gewoon lekker ons ding doen tussen de Amerikanen en ons vooral niet te druk maken. We ontbijten in de cantina, waar het vandaag erg rustig is. Daarna trekken we gewapend met iPad en laptop naar de lobby om ons te beklagen over het amper werkende internet in onze casita (ha, dat doen ze bij ons ook weleens, maar wij lossen het sneller op!). Ze schrikken ervan, maar wij schijnen er alleen in ons hoekje last van te hebben en dat klopt, want in de andere casita was het razendsnel. Net als in de lobby trouwens, waar ik dus alle foto’s bewerk en een selectie online zet. Natuurlijk onder het genot van een beker koffie, want als nep-local moet je altijd een beker nat bij je hebben, waar je ook gaat.

Wij gaan om een uur of 11 zonder beker nat naar Campbell’s cleaners. Raar genoeg zit in dit hotel geen laundry en we hebben weinig zin om dat bij het Hampton Inn hiernaast te doen, zoals blijkbaar wel mag. Wij zoeken gewoon een grote commeriele coin laundry op en wassen daar de was van de laatste week. Ik ben echt een muts in wat wel en niet bij elkaar kan en ook erg voorzichtig met die hete wasdrogers hier, dus ploppen we alles in vier verschillende trommels en later in drie drogers. Er is gelukkig gratis WIFI, dus we vermaken ons er wel met een colaatje. Tevreden loop ik na een uurtje of anderhalf met de tas met schone was de deur uit.

Volgende project is de auto, want die was gisteren wel erg smerig geworden van ons avontuur in de bergen. In Chowchilla lachte Elly Albert uit dat hij zelf de auto had gewassen, dus gingen we nu ook naar zo’n alles in één wasplaats. Voor 12,99 werd de auto gewassen, droog gewreven, raampjes van binnen en van buiten gedaan en gestofzuigd. Tip hoort er natuurlijk bij, maar voor 15 doller in totaal waren we weer helemaal fris. Strak geregeld allemaal! Tijd voor lunch en dus gingen we op naar de Cheesecake Factory. Albert ging voor de mini-pepperoni pizza met een salade en ik voor gegrilde zalm met groenten. En toen begon Ingeborg op Facebook verontwaardigd te doen dat ik cheese cake moest eten en Bram ging haar ook nog helpen. Nou vooruit dan, de low carb met aardbeitjes en slagroom dan. Wie houden we eigenlijk voor de gek? Bommetje!

Volgende stop: DXL. Albert heeft een paar korte broeken bij zich waar hij in verzuipt, het is geen gezicht, dus halen we er nog twee bij met een paar mooie shirts. Die extra koffer moet er toch komen, nietwaar? We besluiten het rondje bij de Super Target aan de overkant voor wat verzorgingsartikelen en een waszak, zodat de nieuwe kleding in de wastas kan. In de twee koffers die meegekomen zijn, past het allang niet meer.

Terug in het hotel begin ik alles te herpakken voor de komende dagen. Het wordt koud en nat in het weekend in Santa Fe, dus komen de lange broeken weer tevoorschijn. Ik heb zelfs nog een sweater gekocht vanmiddag, want op 12 graden had ik echt niet gerekend. Zelfs het woord ‘snow’ zag ik al in de voorspellingen. Bbbbrrrr, ik zit hier nu, om acht uur ’s avonds nog in een jurkje met blote armen buiten en hoor kinderen in het zwembad plonzen. Maar ondanks het weer, kijken we er wel enorm naar uit, want we krijgen gasten in ‘ons’ appartmentje daar. Loek en Gepke, die ons twee keer keer gastvrij ontvingen in hun huis vlakbij Denver, komen naar ons toen en blijven het weekend logeren. Zo leuk! Zij wonen al 35 jaar in de USA en we kennen hen al heel lang via het forum.

So far, so good, tot ik ineens mijn spijkerbroek mis en dan besef dat er een trommeltje was nog in de droger zit bij de laundry. We speren terug, een dik kwartier verder door de avondspits en gelukkig, alles is er nog. Was ik bijna drie broeken armer! Albert profiteert ervan, want ik wilde niet meer weg om te gaan eten en hier wat nemen, maar hij ‘eist’ Longhorn om het goed te maken. Jakkie, moet ik ook zo’n onwijs lekkere, malse tot in perfectie gebakken sirloin steak eten. Zo naar allemaal.

Maar enfin, inmiddels staan de koffers gepakt, we zijn klaar om morgen een nieuwe staat te gaan ontdekken. Dat grijze gat, links van het midden, onderin, wordt morgen rood!

New Mexico, here we come! Of beter: Nuevo Mexico, ¡nos vemos pronto!

(Helaas, geen foto’s, waardeloos internet)

3 gedachtes over “Dag 12: Klusjesdag

  1. Wat goed dat je dacht aan die broeken in de droger! Anders had je weer moeten shoppen 😉 Wat hebben jullie vreemd weer steeds. Maar niet echt koud toch? Bij ons is het warm……bij jullie nog warmer. Het zou dik over de 25º zijn in jullie stadje vandaag. Bij ons was het 24º, perfect weer om alles te doen wat we graag doen. Vinden jullie het Amerikaanse eten lekkerder dan het eten in Australië? Ben heel benieuwd naar Nuevo Mexico. Vol spanning kijk ik uit naar jullie nieuwe avontuur.

Geef een reactie

